Photobucket
Photobucket
Photobucket
Selasa, 26 Oktober 2010
Assalamualaikum semua..

Setiap pagi mesti aku dengar ayahku mengejutkan adik perempuanku yg berusia 5 tahun dari tidur utk mandi dan pergi ke tadika...alahai..mula2 dulu dia yg paling rajin bangun awal pagi..la ni lambat pulak dia bangun..dikejut 2,3 kali pun tak bangun2 lagi..macam dah malas pulak dia nak pergi tadika sekarang ni..tapi ayah paksa gak suruh bangun...

Bila sebut je pasal tadika ni, teringat pulak kisah aku masa belajar kat tadika masa dulu.. Masa mula2 aku masuk tadika, akulah org yg paling last nak masuk dalam kelas..ye la kan, aku ni pemalu ya amat, mengalahkan org perempuan..Last2 terpaksa masuk jugak..

Kenakalan aku yg aku takleh lupakan apabila aku takmo pergi ke kelas..macam biasa la kan..Selepas abang2 aku pi sekolah, masa tu gak aku kena bangun pagi..dengan mata yg tertutup dan masih terbaring kat bilik tidur, aku terdengar ayah aku panggil suruh bangun..Bila aku dah dengar panggilan tu, cepat2 aku cari cara takmo pergi..Caranya ngan menahan nafas..hahaha..seksa aku nak menahan nafas..siap aku kira lagi tu..badan pun tak bergerak. Tapi kantoi gak la sebab ayah dan mak tiba2 risau..hehehe

Yg ke-2 lak, aku kena sengat lebah..entah camne tangan aku ni gatal sangat nak pukul lebah tu dengan pensil 2B.. Dah la pensil tu sama warna dengan lebah tu.. Aku lak bagi pukul lagi.. Sepantas kilat lebah tu sengat tanpa amaran.. huhuhu..akibatnya, haaa..amik ko bengkak kat pipi..esok tu pulak aku tak pi tadika..best2..^_^ Kalau korang taknak pi kelas atau sekolah ke, leh la cuba cara2 yg aku buat tu..hehehe

3 pukulan:

☺[ai][sUmi]☺Chan berkata...

hahaaa.. adikman.. eh? ada abang? solo lagi? :P

Bidadari berkata...

hehehehe...taktik tarik nafas tu sama la...kononnya nk buat2 pengsan sekali kena angkat masuk toilet...kena paksa mandi n pegi sekolah..huaaaa..

kenangan la tu semua kan..bila dah besar baru teringat balik n mulalah nak senyum sorang2...=)

Tengku Mann berkata...

kak aisumi: ada 3 abang..seorg dah kahwin..2 lagi belum kahwin tapi dah ada...hehehe ^_^

bidadari: hahaha..sama ye..mmg kenangan yg x leh dilupakan..^^

Blog masih dibaiki..harap anda bersabar..^_^

About Me

Foto Saya
Tengku Mann
Jerantut, Pahang, Malaysia
Lihat profil lengkap saya

Pengikut Sejati