Photobucket
Photobucket
Photobucket
Isnin, 27 September 2010
Assalamualaikum!!!
Korang  semua ingat tak kali pertama korang jatuh motor..bukan jatuh basikal ye..kalau jatuh basikal tak best sangat..Korang tau tak, kebanyakkan mereka yg pandai bawak motor atau kereta pasti akan alami kemalangan.. Kenapa?? tak percaya ye...Ikut koranglah nak percaya ke tak..^_^

Aku gak tak terkecuali, tapi tak melibatkan kenderaan lain...Tapi kan korang, aku tak tau la lucu ke tak peristiwa aku jatuh motor tu...korang rasa lucu ke aku jatuh motor tu...hahahaha...tah pape korang ni, belum citer lagi dah kata lucu..wekkkk.. :p

 Ok..dah on ye (bukak mata ye)..Satu hari di malam jumaat, aku pergi ke rumah kawanku untuk menemaniku menukar motor buruk ayahku yg sedang digunakan olehku dengan motor yg sedang digunakan oleh abangku...korang pahamkan ayat aku ni kan..kehkehkeh.. :D

Kemudian, kami pun pergi ke tempat yg dituju..aku tak tau kat mana abangku berada..aku agak2 je yg dia berada kat rumah member dia..Aku sebagai penunggang motor dan kawanku sebagai pembonceng di belakang, kami pun redah kegelapan malam..Dengan ketiadaan lampu motor (lampu rosak) dan lampu jalan, hanya mengunakan lampu picit yg samar2 saja berserta tempat duduk yg nak tercabut, kami berani menyahut cabaran..nghahahaha..Ok2..dah membebel pulak aku ke tempat yg lain..hehehe

Dengan hanya menggunakan lampu picit saja, aku membawa motor dengan berhati-hati..Aku bukan mat rempit ye korang..Kelajuan motor yg aku bawak masa tu lebih kurang dalam 50-60 km/h..Takde la laju sangat kan..Jalan yg kami lalui tu memang sunyi je..yela, mana tak sunyi kan..kawasan kampung mesti la sunyi..Tengah syok2 bawak motor tu, tiba2 pulak tayar motor bahagian depan bergerak ke kiri dan kanan..Aku dah mula cemas, kawan aku yg dok belakang camne la pulak..

Tak sempat nak tengok belakang, motor yg dibawa aku jatuh terseret bersama ngan aku sekali..Masa jatuh tu, aku tak lepas2 handle motor tu..Aduh!!, koyak habis baju melayu yg aku pakai..lutut dan bahu aku pulak yg cedera..takde apa2 yg patah..syukur, alhamdulillah..Dah jatuh tu, aku cepat2 bangun dan tengok keadaan kawan aku tu..Kawan aku tu awal2 dah terjun dulu..cuma dia luka kat lutut je..

Dan2 pastu, aku tengok lak keadaan motor buruk ayah aku tu..Tengok2 tempat duduk lak tercabut masuk longkang dan gear motor pulak bengkok..Korang nak tau apa yg aku langgar, aku terlanggar lopak besar kat jalan tu..hahaha..lopak je, ingatkan langgar apa la kan..Dan2 pulak member abang aku lalu kat situ..Dia teman aku dan kawan aku balik rumah..Sebelum balik, aku cakap kat member abang aku tu supaya tak beritahu ayah dan mak aku..

Bila dia dah janji tak nak bagitau, aku percaya la bulat2 cakap dia tu..Sampai je rumah, dia terus bagitahu mak aku..Cet..hampeh betul..ingatkan boleh simpan rahsia..Itulah eksiden yg pertama dan mungkin yg terakhir la kot buat masa ni..Harap2 gitu la..

P/S: Baru satu cerita, dah panjang lebar pulak aku cerita..belum lagi cerita bab motor masuk longkang ni..

P/S: Patuhilah undang-undang dan berhati-hatilah dijalan raya..huhuhu..

2 pukulan:

Bidadari berkata...

hahaha...sori ye gelak...hehehe...ni masa baru belajar naik motor ke?? hehehe..selalunya klu panik jgn harap org boleh simpan rahsia...sume benda nk citer,,,

tp alhamdulillah..xde pape kan? ok lah tu..klu patah2 sape yg susah??

Tengku Mann berkata...

takpe, saya paham..huhuhu..takde la..bukan baru belajar naik motor, dah lama dah..sejak form 1 lagi..eksiden tu masa form 2..

yup..alhamdulillah..hanya calar2 je..sek baik lepas tu cuti sekolah seminggu...saya ni penunggang yg berhemah..hehehe^_^

Blog masih dibaiki..harap anda bersabar..^_^

About Me

Foto Saya
Tengku Mann
Jerantut, Pahang, Malaysia
Lihat profil lengkap saya

Pengikut Sejati