Photobucket
Photobucket
Photobucket
Jumaat, 2 Julai 2010
Salam semua....
Entri yg ni aku nak citer pasal handphone2 yg pernah aku miliki..handphone yg pernah berjasa kpdku..handphone yg pernah menjadi teman dikala sunyi dan bosan..handphone adalah benda yg ke-2 aku paling sayang selepas laptop...^_^

                                                      Tahun 2004
 Ini adalah handphone yg pertama aku miliki dan merupakan handphone second hand kerana aku beli dekat abg long aku...handphone ini aku beli semasa aku belajar dlm tingkatan 4...aku beli pun guna duit biasiswa yg aku dpt...hehe ^_^...

Aku rasa masa tu aku saja yg ada handphone diantara kawan2 aku...walaupun handphone yg ini tidaklah secanggih mana pun tapi aku suka memilikinya masa tu....handphone ni memang jarang aku guna utk call dan bersms sbb kat tempat aku masa tu takde line handphone...aku hanya boleh call dan sms pun masa aku pi keluar ke bandar....masa tu la aku leh guna puas2...

Bila aku dah pi bandar tu, aku pun top-up la sekali...aku kalau top-up bukan RM 5, RM10 tapi RM 30, RM 50...aku rasa masa tu top-up RM 5 tak dikeluarkan lagi...aku tak tahu la nape aku top-up banyak sangat, pada hal aku takde pun nak guna sangat...

Last2 kredit tu terbazir je begitu saja sbb nombor telepon aku telah diblock kerana aku lambat top-up...aku guna handphone ni lebih kurang 2 tahun je...
                                                      Tahun 2007
Ini pula adalah handphone aku yg ke-2 iaitu nokia 3200...handphone ni takde la canggih sangat...handphone ni lebih baik sikit drpd yg pertama sbb handphone ni ada skrin warna, gprs, radio dan kamera...walaupun ia tidak ada mp3 dan video, aku tetap suka handphone  ni kerana ia telah dibeli oleh ayah aku utk aku...^_^

Handphone aku yg pertama telah diberikan kpd ayah aku utk dia guna...semasa membeli handphone ni hatiku begitu seronok sekali...yela..sapa yg tak seronok dpt benda baru...bila dah dpt handphone baru, aku mula la godek2 aplikasi yg ada dlm handphone baru tu...aku pantang kalau dpt benda baru, semua benda aku nak teroka...kalau boleh, aku tak tido pun takpe...= =!

Dua buah handphone yg aku pernah gunakan ni tdk pernah rosak walaupun sekali dlm jagaan aku...kalau ada rosak pun bukannya handphone tapi baterinya saja yg rosak...mungkin bateri dia rosak pun sbb terlajak charge...^_^''

Handphone aku yg ni masih bertahan sampai sekarang, walaupun body dia dah patah2...apa yg boleh aku buat hanya sambungkan bahagian yg patah tu dgn selotip je...
' miskinnye ko mann, ko takde duit ke nak beli body handphone tu...bukannya mahal pun'..
' aku bukan tak nak beli body dia, cuma takde duit nak beli...hehehe'
padahal aku ada je duit, saja je aku nak jimat utk digunakan pd benda2 yg lebih berfaedah...ok, dah2..cukup setakat itu je...apa handphone aku yg seterusnya pulak ye?
Haaa....ini adalah handphone yg akan aku miliki suatu hari nanti...utk masa ni je la...mungkin akan berubah mengikut peredaran zaman handphone tu...nak cari yg lebih canggih...hehehe..tapi aku tak tau bila la aku dpt merasa menggunakan handphone camni...handphone aku yg akan datang mesti berjenama nokia dan mempunyai aplikasi2 spt wifi, 3g, kamera video, tv, mp3, bluetooth dan pelbagai  fungsi yg ada pada handphone sebelumnya serta pada handphone jenama2 yg lain...

P/S: Korang rasa ada tak handphone yg mempunyai pelbagai fungsi yg aku sebutkan tadi pd masa akan datang?



2 pukulan:

Tanpa Nama berkata...

opcos la ade (kot!!) hohoho...i follow u!!!

Tengku Mann berkata...

hahaha...ada ye..
thank follow me....^_^

Blog masih dibaiki..harap anda bersabar..^_^

About Me

Foto Saya
Tengku Mann
Jerantut, Pahang, Malaysia
Lihat profil lengkap saya
Lilypie Angel and Memorial tickers

Pengikut Sejati